Monthly Favourites

Is er een soort van ongeschreven wet die uitlegt dat je een week nadat een nieuwe maand begonnen is veel te laat bent met een “Monthly Favourites”-post? Zo nee, komt mooi uit. Zo ja, mijn excuses. Dit wordt namelijk toch echt een artikel met al mijn favorieten van de afgelopen maand!

Music

Ook deze maand heb ik weer een hele hoop nieuwe muziek ontdekt. Vooral veel indie, maar dat komt omdat punk rock in de zomer me toch niet zo lekker ligt. Geen idee waarom eigenlijk. Een van mijn indie favorieten was After The Fall van Kodaline. Het is een erg mooi nummer, naar mijn mening. Niet alleen de opbouw vind ik prachtig klinken, maar ook de lyrics vind ik erg diep. Daarnaast, is de lyric video er mooi, daarom heb ik maar besloten hem hieronder met jullie te delen!

Een ander nummer dat ik ook erg leuk vond, was Make Me Wanna Die door The Pretty Reckless. Ik vind deze band sowieso al geweldig. De lead zangeres heeft een erg krachtige stem en samen met alle instrumenten in de muziek die de band maakt klinkt het erg uniek. Ik ken geen enkele andere band die zulk soort muziek maakt en juist dat vind ik er zo speciaal aan.

Een andere favoriet, die niet bij iedereen in de smaak zal vallen was You Me At Six – Bite My Tongue. De boodschap was erg powerful. Samen met Oli Sykes, lead vocalist bij Bring Me The Horizon, heeft You Me At Six ook hier weer een erg mooi nummer samengesteld, als je het mij vraagt.

Movies

Ik heb eigenlijk maar één film gezien afgelopen maand, waarvan ik écht onder de indruk was. De film heette Asylum. Een horror thriller. Hij was eerder spannend dan echt eng, maar als je niet tegen bloed kan, raad ik deze film je toch wel echt af.

Series

Er is ook maar één serie waarvan ik onder de indruk was en dat was Flikken Maastricht. Een all time favourite. Vorige maand heb ik dus het laatste seizoen afgekeken en god, ik kon niet wachten tot afgelopen vrijdag, toen ik eindelijk de eerste aflevering van seizoen negen kon zien! Ik heb trouwens gelezen dat die aflevering maar liefst 1,6 miljoen kijkers scoorde! (bron: AD)

Dat waren wel zo’n beetje mijn favorieten. Ik heb ook nog een aantal favoriete boeken, maar ik denk dat ik daar een los artikel over zal schrijven, aangezien ik die allemaal uitgebreid wil reviewen.

Stay positive and keep smiling!

Leave a Reply

