Back 2 School: My first week!

Wat was ik zenuwachtig! Mijn beste vriendin vertrokken naar een andere school en ik ben al niet zo sociaal, dit maakte het alleen maar ingewikkelder voor me. Gelukkig had ik nog een hoop andere mensen die voor me klaar stonden en uiteindelijk viel de week dan ook reuze mee. Ik heb zelfs nieuwe vrienden gemaakt en een hoop lol gehad ook!

add a caption

Maandagmiddag begon het allemaal, stress, stress en nog meer stress. Wat moest ik aan, zat mijn haar wel goed en wie zouden er allemaal bij me in de klas zitten? Het was allemaal maar een grote verassing voor me en het werd er niet beter op toen ik om half drie dan eindelijk in de aula zat voor de jaaropening. Blijkbaar dacht onze teamleider dat we nog een paar honderd keer moesten horen dat dit ons examenjaar was en dat het hard knokken zou worden. De zenuwen begonnen al door mijn lijf te gieren.

Back to school

Daarnaast, was er nog een grote verassing voor de laatstejaars achtergehouden. Naast je eigen klas, heb je ook nog eens een mentor groep. Waardoor ik dus niet alleen verschillende klassen heb voor mijn clustervakken, maar ook voor mijn mentorlessen. Bleken ze het ook nog nodig te vinden om me op donderdag, nadat ik eindelijk gewend was aan mijn gezellige klasje, over te zetten naar een andere mentor. Voor de kers op de taart, heb ik nu ook nog eens andere klassen voor geschiedenis, maatschappijleer en economie. Alweer. Nou zag de teamleider al snel dat ik bleek wegtrok aangezien ik er maar zenuwachtig van werd en hij was dus wel zo aardig om even een printje voor me te maken van mijn nieuwe rooster, hoefde ik me daar dus niet meer over druk te maken.

Summer always ends too fast...

Hadden we ook nog eens nieuwe kluisjes, automatische. In plaats van een sleutel, moet je ze nu openen met je schoolpas. Allemaal wel leuk en aardig, maar zoals we allemaal wel weten is de eerste week nog een beetje rommelig, dus hadden we onze kluisjes nog niet in bezit. Ik heb de hele week met een tas vol boeken kunnen lopen en god wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, de school kon er ook vrij weinig aan doen, aangezien de kluisjes nog geprogrammeerd moesten worden.

Weet je wat ik me afvraag? Je sleutel kon je niet in je kluis vergeten, dan kon je kluisje niet dicht, maar je schoolpas… Stel nou je stopt je portemonnee in je kluisje, met je schoolpasje erin! Kun je dus ook niet meer bij al je boeken. Goddammit, dit gaat me minstens 25 keer overkomen. Zo’n kluns ben ik wel!

Summer

Ondanks alle drama en gedoe, was het toch nog een leuke week waarin ik veel nieuwe mensen heb ontmoet. Ik heb het tussendoor toch wel echt naar mijn zin gehad. Stressbestendig ben ik dan misschien niet, maar ik heb vrienden die dat wel zijn en die helpen me heel erg!

Stay positive and keep smiling!

Leave a Reply

